onsdag 12 maj 2010

Lärarlyftet presenterar sin verksamhet

Några tankar att ta med från dagens lektion:
Lisa: Vad ska jag tänka på när jag tar emot en ny elev. Hur kan jag som lärare underlätta för eleven.
Karin: "Alla lärare i alla ämnen måste ta ansvar för elevernas språk och kunskapsutveckling"
Lars: Har jobbat på nio olika skolor de senaste 11 åren.
Lena: Ett barn har hundra språk .... men berövas nittionio.
Eva: Vad innebär det att vara lärare ........och människa.
Marianne: Hur gör man för att skapa utrymme för alla i klassrummet.
Åsa: "att få en apa på sig"
Åsa: Att vara medmänniska.

2 kommentarer:

  1. Hej Karin! Tack för att du lyssnade!

    Apropå mitt tips i Movie Maker så har jag nu en bild att skicka över till dig men har inte din mailadress, kan du skicka den till mig på ekblom550@msn.com?

    SvaraRadera
  2. Hej Karin!
    Vad glad jag blir när jag läser din blogg. Du i en mening fångat precis det som jag tyckte var viktigast att få fram.
    Karin

    SvaraRadera